Jestem kobietą i dbam

Skąd wziął się pomysł na kampanię „Jestem kobietą i dbam…” i jakie są jej główne założenia?

DIAGNOSTYKA od wielu lat inicjuje akcje edukacyjne, kierowane do pacjentów, mające na celu przybliżenie roli, wagi i znaczenia profilaktycznych badań laboratoryjnych dla zdrowego i spokojnego przejścia przez różne okresy życia oraz wykorzystanie możliwości, jakie stwarza współczesna diagnostyka laboratoryjna. Pod koniec 2013 r. postanowiliśmy zsumować nasze dotychczasowe doświadczenia i sukcesy na tym polu, planując długoterminową – bo aż dwuletnią – kampanię profilaktyczną, której rozmiar i waga pozwoliłyby możliwie szeroko i z właściwą siłą oddziaływania dotrzeć do jak największej liczby osób.
Na głównych adresatów kampanii wybraliśmy kobiety, ponieważ, wg naszych obserwacji, to właśnie one, częściej od mężczyzn, troszczą się o stan zdrowia – nie tylko zresztą swojego, ale także najbliższych: dzieci, partnerów czy rodziców w wieku dojrzałym. Na tym oparliśmy podstawowe założenia akcji, zawarte w jej tytule – „Jestem kobietą i dbam…”. Naszymi działaniami chcemy wesprzeć kobiety w ich trosce o zdrowie – zarówno własne, jak i najbliższych.

Kto i w jaki sposób może wziąć udział w akcji i jakie nagrody czekają na jej uczestników?

Trwająca dwa lata akcja jest w całości kierowana do kobiet, ale została podzielona na mniejsze etapy w taki sposób, aby w każdym z nich mogły one zadbać również o zdrowie najbliższych sobie osób (partnerów, dzieci i rodziców). Zasada akcji jest bardzo prosta: DIAGNOSTYKA przygotowuje dopasowane do płci i wieku pakiety badań profilaktycznych, oferując je z bardzo atrakcyjnym rabatem, sięgającym nawet 70%. Można więc, przykładowo, wykonać panel kilkunastu badań o wartości kilkuset złotych w cenie zaledwie kilkudziesięciu złotych. Bardzo atrakcyjna cena badań, obok dzielenia się z pacjentami informacjami medycznymi i materiałami edukacyjnymi, jest podstawową korzyścią dla adresatów akcji. Zależy nam bowiem, aby każdy, niezależnie od zasobności portfela, mógł skorzystać z nowoczesnych możliwości diagnostycznych naszych laboratoriów i wykonać badania sprawdzające stan jego zdrowia, w myśl zasady: „lepiej zapobiegać, niż leczyć”. Tym samym chcemy podkreślić znaczenie badań profilaktycznych, po które można i trzeba sięgać samodzielnie. Dodatkową korzyścią dla pań – głównych adresatek kampanii – jest możliwość udziału w konkursie z bardzo atrakcyjnymi nagrodami. W ten sposób DIAGNOSTYKA i partnerzy akcji chcą uhonorować kobiety w ich codziennej trosce o zdrowie – swoje i najbliższych.

W tym momencie akcja jest na półmetku – jej dwa etapy już się zakończyły i tyle samo jeszcze przed nami. Czym zaskoczą Państwo pacjentów w dwóch ostatnich?

Za nami już I i II część kampanii, w których dbaliśmy o kobiety oraz o ich partnerów. Kolejne etapy poświęcone będą odpowiednio: wiosną 2015 r. – kobietom dbającym o siebie i dzieci oraz jesienią 2015 r. – kobietom dbającym o siebie i o rodziców w wieku dojrzałym. Chcemy ponownie zaskoczyć naszych pacjentów kompleksowym i atrakcyjnym ekonomicznie podejściem do tematu profilaktyki zdrowia dzieci. W etapie wiosennym (trwającym od marca do maja 2015 – przyp. red.) przygotowaliśmy bowiem aż trzy pakiety badań: dla dzieci, dla kobiet w ciąży oraz ogólny – dla pań planujących ciążę. Wszystkie z podobnie atrakcyjnym rabatem, sięgającym ponad 60% ceny. Oczywiście, będziemy kontynuować również konkurs z atrakcyjnymi nagrodami. Szczegóły jesiennego etapu zdradzimy dopiero latem.

Dotychczasowe etapy kampanii cieszyły się ogromną popularnością wśród pacjentów. Można chyba powiedzieć, że zainteresowanie akcją przerosło najśmielsze oczekiwania. To pokazuje, że istnieje wielkie zapotrzebowanie na tego typu działania. Czy planują Państwo podobne kampanie w przyszłości?

To prawda, nas samych zaskoczył poziom zainteresowania kampanią ze strony pacjentów. Po zakończeniu konkursu w II etapie, czyli pod koniec listopada, o pakiety badań dla partnerów pacjenci dopytywali się do końca grudnia. W styczniu natomiast, równolegle z publikacją listy laureatek jesiennego konkursu, napływały do nas maile z pytaniami o wiosenny etap, mający się rozpocząć dopiero za dwa miesiące! Do tej pory z oferty I i II części naszej Kampanii skorzystało już kilkadziesiąt tysięcy osób. To ogromnie cieszy i potwierdza fakt, że podejmowane przez nas działania odpowiadają oczekiwaniom i potrzebom naszych pacjentów, nierzadko wręcz je inicjując. To dla nas wspaniały motor do dalszych pomysłów, których, mam nadzieję, nie zabraknie nam w kolejnych latach.